Daniel Landa vyzkoušel československou závodní formuli Praga R1

kulturní servis pulsNa závodním mosteckém okruhu se 8. 9. uskutečnil 50. ročník závodu. Le Series s názvem 6H Le Most. Jedná se o vytrvalostní závody, kterých se může účastnit každý, kdo má závodnické srdce a zkušenosti v kabině závodního vozu. Za volant formule Praga R1 usedl spolu s týmem společnosti AutoTechnologi Performance také zkušený závodník a zpěvák Daniel Landa a zpěvačka Olga Lounová.


Během vytrvalostního závodu strávili piloti ve voze průměrně 90 minut. Náročné podmínky, trati, silné přetížení, vysoká teplota kolem 40°C, ztěžovali perfektní vnímání při nebezpečně rychlé jízdě ďábelským strojem Praga. Tým byl složen z pěti pilotů, inženýra a pěti mechaniků. „ Atmosféra byla perfektní, myslím, že to bylo převážně tím, že všichni piloti byli výborně naladěni a přijeli se především s dobrou náladou,“ sdělil Jan Popelář, který je dlouholetým kamarádem Olgy Lounové.

Start týmu závodu byl od počátku slibný

První ve voze odstartoval Michal Teplý a z vylosované šesté pozice na startu se dokázal probojovat do první zatáčky na třetí místo. Během prvního kola se tým AutoTechnologi posunul na první místo, které také obhájil celou první hodinu závodu. První zdržení však nastalo, z důvodu vysoké nájezdové rychlosti v nebezpečné zatáčce, kdy Michal Teplý vylétl do bezpečnostní zóny a musel čekat na vyproštění. V závodu se pokračovalo ze šesté pozice a do kokpitu usedl Jiří Haman, který získal druhé místo. Další prodlení nastalo při povinném tankování, kdy se objevila porucha při startování vozu. Výměna startéru byla z důvodu času nemožná, a proto se zbytek závodu musel absolvovat bez startéru. Jako třetí usedl za volant Petr Hlavatý, který i přes hezkou jízdu nedokázal vzniklou ztrátu dohnat.

kulturní servis puls

Daniel Landa zdolal traťový rekord

To už v depu čekal namotivovaný Daniel Landa, který s velkým odhodláním sedl do formule R1 a vyrazil na trať. I přestože jel s vozem poprvé, netrvalo dlouho a jeho vyrovnané časy přinesly nový traťový rekord dne, kdy o 0,3 s překonal svého týmového kolegu Michala Teplého. Ztrátu týmu dotáhl na čtvrtou pozici.

Olga Lounová poprvé za volantem formule R1
Olga Lounová usedla za volant Pragy jako poslední a okamžitě dosáhla času pod dvě minuty, čímž se zařadila do skupiny rychlejších pilotů závodu. Nečekaný smyk těsně před cílem a závada startéru znemožnily pokračování týmu AutoTechnologi v závodu. I přes nečekanou se tým AutoTechnologi včele s Danem Landou a Olgou Lounovou umístil na čtvrté pozici.

kulturní servis puls

„Na začátku jsem byla napnutá, ale rychlá jízda v Pragovce mne vyburcovala k většímu výkonu. Bylo to skvělé, i přestože jsme skončili čtvrtí, těšíme se na další závod Le Brno, který odjedeme ve stejném složení. Uzavírá Olga Lounová.

Tým AutoTechnologi Performance zastupuje společnost Praga Racing a nabízí špičkový závodní stroj Praga R1, který nabízí vysoké technické a aerodynamické parametry. Výkon tohoto atmosférického modelu je 235Hp a při rychlosti 200 km/h je přítlak tak silný, že by vozidlo mohlo jet po stropě. V zatáčkách na mosteckém okruhu se dosahuje bočního přetížení okolo 2,6G.

Text: Nikola Poselová
Foto: Oficiální foto pořadatele





SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

 

Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit pod svým uživatelským účtem.
Pokud ještě účet nemáte, můžete se snadno zaregistrovat zde.

Přihlášení

Anketa

Jak nejraději trávíte letní večery?

Výsledky

Doporučujeme

Splněné přání