Panenky z projektu Splněné dětské přání bodují na turné Legend

Splněné dětské přáníProjekt Splněné dětské přání brzy naváže na letošní pilotní kolo, které proběhlo v Divadle Broadway, kde osmiletou Vanessku potěšila návštěva muzikálu Kleopatra. Během tiskové konference, která se uskutečnila v pražském klubu Hard Rock Cafe v pondělí 19. listopadu, představili organizátoři nejen samotný projekt, ale také jedinečné spojení se jmény, jako je Markéta Konvičková, Petr Šiška i další členové kapely Legendy se vrací. Vzápětí následoval koncert umělců v rámci KONEC SVĚTA TOUR 2012.


„Projekt jsme odstartovali v únoru pilotním kolem, kdy jsme splnili přání osmileté Vanessce. Vzali jsme jí do Divadla Broadway, kde jsme jí ukázali zákulisí, seznámila se s herci a nakonec navštívila představení muzikálu Kleopatra, které si moc přála vidět. Každé kolo bude mít svého patrona v podobě známé osobnosti, která se ho bude účastnit a pomáhat s jeho realizací. Tím prvním byl Michal David. Budeme se tedy snažit plnit taková přání i dalším nemocným či handicapovaným dětem,“
uvedla na úvod tiskové konference autorka projektu Kristýna Šmejkalová.

Splněné dětské přáníKapela Legendy se vrací na turné draží panenky, které přímo vyobrazují jednotlivé členy skupiny a také mladou zpěvačku Markétu Konvičkovou. Výtěžek z dražeb poputuje na konto projektu a z takto vybraných peněz se budou financovat další kola. „O projektu jsem se dozvěděl náhodou, když jeho organizátorky přišly na náš koncert a ukázaly nám krásné panenky. Mně se ten nápad moc líbil, a tak jsme ho posunuli ještě dál. Poprosili jsme holky, zda by mohly připravit na naše turné deset sad těchto panenek. Na jednotlivých koncertech se draží a na závěr předají novým majitelům. Jsme rádi, že to pomůže dobré věci,“ uvedl lídr kapely Petr Šiška.

Ten také přidal aktuální čísla. „Máme za sebou čtyři koncerty a už jsme pro projekt získali asi 10 000 korun. A doufáme, že celkem se nám podaří získat kolem 50 tisíc. To číslo by se mohlo zvýšit i veřejnou sbírkou, která probíhá na internetových stránkách kapely. Největší zájem je samozřejmě o panenku Markétky, která má na každý koncert jiné šaty, zatímco my jsme pokaždé stejní.“

Z projektu a prodeje panenek byla nadšená také samotná Konvičková. „Já myslím, že je to výjimečný nápad, který se mi moc líbí. Navíc jsme ho teď spojili s turné a jsem ráda, že i fanoušci chtějí tento projekt podpořit,“ svěřila se zpěvačka a dodala: „Můžu také prozradit, že splníme přání nějakému dítěti i tak, že bude moct nahrát písničku na mé nové album, které vyjde k maturitě.“

Splněné dětské přání


Manažerka projektu Splněné dětské přání Martina Šmejkalová pak připojila podrobnosti k tomu, jak roztomilé panenky vznikají. „Kromě této kolekce pro turné Legend šijeme řadu dalších panenek ve velikosti od 25 do 80 centimetrů. Panenky si mohou zájemci koupit buď pro sebe, nebo je někomu věnovat. Pak je ještě jedna možnost, že si je zakoupí a nechají nám. My je pak věnujeme nějakému nemocnému či postiženému dítěti, kterému tak uděláme radost. Výroba je převážně ruční práce a jedna taková panenka vzniká čtyři až šest hodin. U každé panenky stanovujeme cenu za materiál a pak už si výši stanoví každý sám podle toho, kolik chce na projekt přispět. Nevěřili byste, jak i taková zdánlivě obyčejná věc, jako ručně vyráběná panenka, dokáže potěšit a rozzářit dětské oči.“






Text: Pavel Urban
Foto: Roman Červený; Tomáš Kubák





SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

 

Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit pod svým uživatelským účtem.
Pokud ještě účet nemáte, můžete se snadno zaregistrovat zde.

Přihlášení

Anketa

Jak nejraději trávíte letní večery?

Výsledky

Doporučujeme

Splněné přání