
Četné hudební ankety se dočkaly nového přírůstku. Hudební festivalové ceny jsou projektem, v němž se sami návštěvníci různých letních festivalů budou vyjadřovat, kdo je pro ně na hudebním poli favoritem. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne na konci září v Praze.

Do projektu je zapojeno dvacet hudebních vícedenních festivalů, kde bude speciální tým oslovovat návštěvníky akce a nechají je vyplnit speciální dotazník. Ten je rozdělen do tří kategorií, v nichž se hlasuje. Festival, Interpret (zpěvák a zpěvačka) a Kapela. Vyhlášen bude také Absolutní vítěz. Ceny se budou udělovat ve čtyřech žánrových skupinách. Pop, Rock a Punk, dále Hip Hop a Dance, Reagge a Ska a nakonec Metal a Hard Rock.
Na každém festivalu bude dotázáno 200 lidí, takže celkový vzorek by měl dát čtyři tisíce hlasů ve všech kategoriích. O ceny se uchází všech dvacet festivalů, patnáct interpretů namixovaných bez ohledu na pohlaví, a také na šedesát kapel. Jediným kritériem pro výběr do nominací bylo, že musí interpret či kapela odehrát aspoň tři koncerty během léta na oněch vybraných festivalech. Proto se tak do výběru nedostaly například skupiny jako Chinaski či Kabát.

Nápad vyhlašovat festivalové ceny se zamlouval také samotným nominovaným. „Nápad se mi moc líbí a těšíme se. Zatím totiž nevíme, co od toho vlastně čekat,“ řekl zástupce festivalu Open Air Panenský Týnec. Pavel Kloupar ze Sázavafestu nápad chce využít k ještě další metě. „Mohl by to být zárodek k založení asociace promotérů, to u nás myslím chybí,“ uvedl.

Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 30. září v Praze na Staroměstském náměstí a živě ho bude jako vůbec svůj první přímý přenos vysílat televizní stanice TV Public. Moderátory večera budou Lenny Trčková a Petr Šiška. Během září také pořadatelé odkryjí trojice nominovaných finalistů. Průběžné výsledky však zveřejňovány nebudou. Vítězové dostanou originální cenu, o jejíž podobě se zatím jedná. Je ale jisté, že bude skleněná.
Text: Pavel Urban
Foto: PromoProdukce